TUESDAY 10th MAY 2022

LENGUA

Tertulias y lectura del libro.


MUSIC


NATURAL SCIENCE

Vemos los vídeos. 

6. What are the properties of materia?



MATHS

División: C 20763   R= 18

UNIDAD 10

1.-UNIDAD MONETARIA: EL EURO: monedas y billetes.

2.- RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS.

  1. Lectura de un horario.

3.- CÁLCULO Y OPERACIONES.

  1. Repasamos multiplicaciones y divisiones

4.- TRATAMIENTO DE LA INFORMACIÓN:

  1. Suceso seguro, posible e imposible

5.- LOS POLÍGONOS

  1. Área de una figura con un cuadrado unidad


Comenzamos el punto 1. El euro.




SOCIAL SCIENCE



5.-METAL AGES.

About 7.000 years ago, people learnt to use metals. 

They used copper, tin, bronze and iron.

They melted the metals in hot furnaces. Then, they shaped the hot metal into different objects.

They found copper, tin and iron  in mines.

At first, people used copper to make tools.

Then, they learnt to mix copper and tin to  make bronze.

Finally, they work with iron.

People also used precious metals like gold and silver to make jewellery.


Key vocabulary:

copper: cobre          

 tin:estaño       

 bronze: bronce               

 iron:hierro        

 furnaces:hornos           

precious metals: metales preciosos        

gold:oro                          

 silver:plata                     

 jewellery: joyas.



ACTIVITY BOOK: PÁGINA 38. EJERCICIO 6. PÁGINA 39: EJERCICIO: 7

 In the Metal Ages, people lived in towns.  Towns were surrounded by walls for protection. 


New jobs were created: 

- Soldiers, to defend the town.Each group of soldiers had a chief.

Traders, to buy and sell metals, clothes and pottery.



They also get new inventions

  • The wheel: to build carts and transport goods.



  • Sailing boats: to transport people and goods by water.


  • The plough: It was pulled by animals. Farmers used it to create bigger crops, so they had a lot of extra food to trade.

Key vocabulary:

walls: murallas.              

 soldiers: soldados            

 chief: jefe.            

 traders: comerciantes     

 wheel:rueda        

 carts: carro.                   

 Sailing boats: barcos de vela                  

plough: arado               


ACTIVITY BOOK: PÁG. 39 EJERCICIO 8-9. PÁGINA 40: EJERCICIO 10.


AGENDA / DIARY

  • Revisamos la mochila y guardamos los libros y cuadernos necesarios para el lunes, según nuestro horario.
  • Examen ingles día 16 de mayo.
  • Examen natural 18 de mayo.
  • Examen de social 24 de mayo
  • Examen de lengua 26 de mayo.

HOMEWORK

  • Terminar lo que no hemos hecho en clase.

No hay comentarios:

Publicar un comentario